Posts

Onze zomerhike in Massembre

Afbeelding
    Mijn lieverd heeft via een mail van Pasar een uitnodiging gekregen om deel te nemen aan een hike in Heer sur Meuse en dan meer bepaald met logement in het vakantiedomein Massembre.  Het leuke aan het idee is dat het voor de eerste keer is dat ook mensen met een camper op het domein welkom zijn. Of we dat niet een keertje kunnen uitproberen, vraagt de lieverd.  Bij mij rinkelen twee belletjes: een hike, kan mijn lichaam dat wel aan? Ik vrees van niet. Een tweede belletje brengt mij bij zoonlief die als monitor in spé én als leidinggevende bij Kazou meerdere kampen in Massembre heeft meegemaakt samen met een waslijst vrienden die nog steeds onder die noemer vallen. Ja, ... bij mijn zoon klinkt jeugdsentiment wanneer wij onze plannen ontvouwen.  De hike zal niet echt voor mij zijn weggelegd maar op het programma staan toch ook wel een paar workshops waar ik plezier zou kunnen aan beleven terwijl mijn lieverd eens stevig kan gaan stappen.  Wellicht omd...

Niemand gaat verloren

Afbeelding
  Als er nu één ding positief uit de coronacrisis is voortgekomen, dan is het wel de kameraadschap die ik kon opbouwen met een handvol fotografen. We leerden elkaar via het internet kennen op een ogenblik dat er buitenshuis niets te beleven viel. En omdat het zo goed klikte tussen ons, zijn we - toen we al lang weer ons kot uit mochten  - een keertje samen de mooie hoekjes en kantjes van de stad Gent gaan fotograferen.  Het is intussen een jaarlijkse traditie geworden en dus gaan we vandaag voor de vierde keer op stap door het mooie Gent. De voorbereidingen daartoe heb ik in stukken en brokken geklaard en jawel als het weer goed zit, dan denk ik dat de dag er eentje wordt met een gouden randje. Maar eerst zal er koffie op de agenda staan.  Want zelf woon ik op een steenworp van de stad vandaan maar de anderen zullen reeds behoorlijk wat kilometers Vlaanderen hebben afgelegd vooraleer er te arriveren  Dus eerst even wat drinken en bijpraten en dat nog het liefste...